Hızlı Randevu

Randevu almak için lütfen formu doldurun.

Cinsel Terapi

Cinsel sorunlar konusunda eğitim almış psikiyatr ve psikologlar tarafından cinsel işlev bozuklukları olan birey yada çiftlere uygulanan davranış tedavisidir.

Cinsel terapi nedir?
Cinsel terapi, cinsel sorunlar konusunda eğitim almış psikiyatr ve psikologlar tarafından cinsel işlev bozuklukları olan birey yada çiftlere uygulanan davranış tedavisidir.
Cinsel terapi günümüzde cinsel sorunlar yaşayan birçok kişiye umut olmuştur. Cinsellik evlilikte önemli rol oynar. Sadece evlilikte değil bireyin kendi ruhsal ve bedensel sağlığı için de önem arz eder. Bu sebeple işler istenildiği gibi gitmediğinde cinsel terapi almak kaçınılmaz olur.
Cinsel işlev bozuklukları, bireyin kendisinde yada partner ilişkisinde sorun olan cinsel problemlerin tamamıdır. Bu problemlerin bazıları fiziksel bazıları ise psikolojik nedenlere bağlı olabilmektedir . Fiziksel nedenli olanlar sonradan psikolojik sorunlara sebebiyet verebilmektedir.

Kadınlarda en sık görülen cinsel sorunlar;
Cinsel isteksizlik
Cinsel tiksinti
Vajinismus
Anorgazmi (orgazm olamama)
Disparoni ( ağrılı ilişki)

Erkeklerde en sık görülen cinsel sorunlar;
Ereksiyon ( sertleşme)
Erken boşalma
Geç boşalma

Tedavide izlenilecek yol nasıl belirlenir?
İlk değerlendirmede sorunun psikolojik yada fiziksel olup olmadığına bakılır. İlgili hekimlerce gerekli konsültasyonlar yapılır, tanı konulur ve tedaviye başlanır.
Sorun yaşayan bireyin eğer cinsel eşi varsa onunla birlikte terapiye başvurması önerilir. Bu tedavi başarısını artırmaktadır. İlk olarak her iki partnerle ayrı ayrı görüşülüp cinsel öykü alınır, sorunlar belirlendikten sonra hedefler çift ile birlikte saptanır. Cinsel tedavi ile birlikte ev ödevleri uygulanır.

Tedavi yöntemleri nedir?
İlaç tedavileri, psikolojik tedaviler, cinsel terapiler ve ameliyatlar yer alabilmektedir.

Cinsel terapi almak şart mıdır?
Cinsel problemler kadın-erkek herkesin başına gelebilmektedir. Fakat ne yazık ki birçok kişi cinsel terapi almayı reddetmektedir. Oysa cinsel işlev bozuklukların önemli bir kısmı terapi almadan aşılamaz. Hatta zamanla kişinin evliliği, psikolojisi ve sosyal yaşantısı önemli ölçüde etkilenmektedir. Huzurunuzu ertelemeyin, tedavi ile çözülebilecek sorunlar için mutluluğunuzu askıya almayın..